Wednesday 18 April 2007

Μα για ποιούς τα φτιάχνουν όλα αυτά?

Ακόμα προσπαθώ να συνέλθω...

Μου κόλλησε μέσα στις γιορτές κι αγόρασα ένα pc-game που λέγεται The Movies. Μου προκάλεσε το ενδιαφέρον το στόρι του παιχνιδιού: υποτίθεται ότι είσαι ένας κινηματογραφικός παραγωγός στο Hollywood τη δεκαετία του '20 και πρέπει να δημιουργήσεις από το μηδέν ένα κινηματογραφικό στούντιο, να φτιάξεις τις εγκαταστάσεις, να προσλάβεις τους ηθοποιούς, να επιλέξεις το είδος των ταινιών που θα γυρίζεις κ.ο.κ. Το πιο ενδιαφέρον όμως κομμάτι, όπως το φαντάστηκα τουλάχιστον, είναι ότι το παιχνίδι σου δίνει τη δυνατότητα να επέμβεις στις ταινίες φτιάχνοντας το δικό σου, υποτυπώδες φαντάζομαι, σενάριο όσο και το δικό σου μοντάζ (επεμβαίνουν οι παραγωγοί στο μοντάζ; τσ, τσ, υπερβολές...).

Anyway, κάποια στιγμή, μόλις προχθές, αποφάσισα να εγκαταστήσω το παιχνίδι στον υπολογιστή μου και να τσεκάρω αν είναι τελικά τόσο ενδιαφέρον όσο φαινόταν. Και κόλλησα... Έβαλα το παιχνίδι την Δευτέρα κατά τις 8 το απόγευμα κι όταν ξανακοίταξα το ρολόι η ώρα ήταν 4.30 πμ!!! Κάπου εκεί, εκνευρισμένος με τον εαυτό μου για την εξέλιξη, αποφάσισα να το βγάλω. Πότε το έκανα; Στις 7.30!!! Όλο αυτό το διάστημα το αφιέρωσα στο παιχνίδι μαθαίνοντας απλώς τις βασικές λειτουργίες του, φτιάχνοντας ένα σωρό ταινίες για να βγάλω κάνα φράγκο για το στούντιο αδιαφορώντας παντελώς για την ποιότητά τους (όπως κάνουν και οι αληθινοί παραγωγοί δηλαδή) και πασχίζοντας να μαζεύω τους σκηνοθέτες μου από τα μπαρ (κι όμως!). Και να φανταστεί κανείς ότι ούτε καν άγγιξα κάποιες πιο περίπλοκες λειτουργίες όπως την κατασκευή σεναρίων ή το post production που ήταν έτσι κι αλλιώς ο βασικός λόγος που αγόρασα το παιχνίδι... Έφαγα δηλαδή γύρω στις δώδεκα ώρες ασχολούμενος με σαχλαμάρες.

Το αποτέλεσμα φυσικά ήταν όλη τη χθεσινή μέρα και τη μισή περίπου από τη σημερινή να κυκλοφορώ σαν τον κύριο της φωτογραφίας κατάχλωμος, με μαύρους κύκλους και το χειρότερο με έναν ανεπανάληπτο πονοκέφαλο προερχόμενο από τα ταλαιπωρημένα μου μάτια, τα οποία δικαίως κήρυξαν την επανάστασή τους. Μπορεί όλα αυτά να μην μοιάζουν πρωτότυπα ή ιδιαιτέρως τρομερά, αλλά σας διαβεβαιώ ότι η κατάσταση ήταν πολύ χειρότερη από ένα συνηθισμένα, ακραίο, ξενύχτι ή κάποιο hang-over. Τέλος πάντων όλη αυτή η διόλου ευχάριστη κατάσταση εκτός από τη δυσκολία να ανταποκριθώ στις υποχρεώσεις μου με οδήγησε εύκολα στην απόφαση να ξεφορτωθώ αυτό το διαολοπαίχνιδο μια ώρα αρχύτερα.

Και καταλήγοντας επιτέλους στην απορία του τίτλου αναρωτιέμαι κάπως αφελώς: Μα για ποιούς τα φτιάχνουν όλα αυτά? Θέλω να πω ότι ενώ αναζητούσα κάτι για να περνάω ευχάριστα κάποιες από τις ελεύθερες μου ώρες, βρέθηκα μπροστά σ' ένα κατασκεύασμα το οποίο φτιάχτηκε ευθύς εξαρχής με τέτοιο τρόπο ώστε να "ρουφάει" όλο τον χρόνο, την ενέργεια και την αφοσίωση του κάθε φουκαρά που θα πέσει πάνω του, δίνοντάς του τελικά ελάχιστη ευχαρίστηση. Μπορεί όλα αυτά να φαίνονται λίγο-πολύ παλαιολιθικά σαν αντιλήψεις, αλλά εξακαλουθεί να μου φαίνεται αδιανόητη η απαίτηση των σύγχρονων παιχνιδιών για ολοκληρωτική προσήλωση εκ μέρους των χρηστών. Ευχαριστώ αλλά δεν θα πάρω! Νομίζω ότι έχω πολύ καλύτερα πράγματα να κάνω στη ζωή μου.

Υ.Γ. Την παραπάνω γελοιογραφία την ξεσήκωσα από το cartoonstock

7 comments:

mpoukatsas said...

Λάθος παιχνίδι διάλεξες για να ξεσκάσεις! Ο σκοπός των strategy games όπως Civilization, The Movies, Age of Empires κλπ είναι να σε κάνουν να χάσεις κάθε επαφή με τον "πραγματικό" κόσμο και αποτελούν το καλύτερο αντίδοτο για "κρυφή" απόδραση από ρουτινιέρικες ώρες στο γραφείο και κατάρριψη κάθε αρνητικού ρεκόρ παραγωγικότητας.
Το Movies το έχω και αλλά δεν το έχω εγκαταστήσει ακόμη, καθώς το φυλάω για πιο δύσκολες ώρες (όπως το Civ4 για όσους ξέρουν τι εστί Civilization), πάντως το post σου με έψησε (άραγε μπορείς να κάνεις export τα φιλμάκια που γυρίζεις;)

Για στιγμιαίες και λιγότερο χρονοβόρες αποδράσεις, καλύτερα να δοκιμάσεις κανένα First Person Shooter όπως το Far Cry ή το Ηalf-Life 2, το πρώτο έχει μερικά απίστευτα z-movie τμήματα.

Θα κλείσω γράφοντας ότι δεν σε πολυπιστεύω όταν λες ότι μετά από ενα συνεχόμενο δωδεκάωρο το παιχνίδι δεν σου προσέφερε παρά "ελάχιστη απόλαυση"!
Happy gaming!

Unknown said...

Κι εγώ, οφείλω να ομολογήσω, ότι είμαι λίγο περισσότερο στο κλίμα του Αναχωρητή. Αν και τα μοναδικά παιχνίδια που με έχουν κρατήσει (δεν έχω δοκιμάσει όμως παρά ελάχιστα) είναι τα ποδοσφαιρικά manager, εξομολογούμαι πως έχω περάσει (παμ)πολλές και υπέροχες ώρες αγορίστικης υπέρτασης. Και δεν θέλω να απεμπολήσω με τίποτα την ευχαρίστησή μου να τα παίζω.

Ωστόσο, η αλήθεια είναι ότι δεν προάγουν και τίποτα πιο δημιουργικό - αν αποσκοπείς σε κάποιου είδους πνευματική "προκοπή"...
Φέρνει και μια νευρικότητα όταν η ομάδα δεν σταυρώνει νίκη...

frank barrell said...

Να διευκρινίσω ότι το παραπάνω κείμενο γράφτηκε σε στιγμές αγανάκτησης από το απόλυτο "λιώσιμο" γι' αυτό κι έχει κάποια δόση υπερβολής. Εξάλλου δεν είμαι "αναμάρτητος", έχω περάσει κι εγώ κατά καιρούς απ' όλες τις βαθμίδες των video-games (από atari και game-boy μέχρι PS2) χωρίς ωστόσο να κολλήσω πουθενά ιδιαίτερα. Αν και γενικότερα σαν πιτσιρικάς γούσταρα περισσότερο τα ηλεκτρονικάδικα (άτιμε Τραιανταφυλλόπουλε!) όπου υπήρχε και λίγη κοινωνικοποίηση...

@Mpoukatsas
- Έχεις απόλυτο δίκιο! Δεν έχω ιδέα από strategy games και την πάτησα σαν αρχάριος...
- Ναι σίγουρα έχει και export για τα βιντεάκια που γυρίζεις (αν και δεν έφτασα καν μέχρι εκεί...)
- Κοίτα, την ώρα που έπαιζα το παιχνίδι σίγουρα είχε την πλάκα του, αλλά την άλλη μέρα αυτό που μου είχε μείνει (μαζί με τον φρικτό πονοκέφαλο) ήταν ένα απέραντο κενό...
- Ευχαριστώ φίλε μου για τις προτάσεις σου. Είμαι σίγουρος ότι, καλώς ή κακώς, θα επανέλθω σε κάποιο απ' αυτά.

@Ηλία
Έπεσες στην περίπτωση! Κι εγώ έχω μια ξεχωριστή αδυναμία στα ποδοσφαιρικά manager κι έχω αφιερώσει σ' αυτά ουκ ολίγες ώρες (γέλασα πολύ εκεί που λες περί νευρικότητας, αν και οι ομάδες μου στο manager τα καταφέρνουν συνήθως καλύτερα απ'ότι η πραγματική..) Είπα κι εγώ να απιστήσω λίγο στο μάνατζερ και την πάτησα.

Anonymous said...

χαχαχα the movies κόλαση!!! θυμάμαι όταν είχε βγει το είχαμε ΛΙΩΣΕΙ -είχαμε φτιάξει μέχρι και βιντεοκλίπ το "Κάγκελα Παντού" του Πανούση, με φυλακισμένους σε ερημονήσι και γύρω γύρω καρχαρίες!
και που να ξεκινήσεις τα SIMS φίλε Φρανκ!!! εθισμός αλλά είναι freakin' fun!!!
ΣΥΜΒΟΥΛΗ: τα γκέημζ είναι για διασκέδαση όχι αποβλάκωση (οπότε: υπο-συμβουλή: ΜΗΝ παίξεις ποτέ WoW!!) So, όταν πήζεις στο πισί και θες να ξεκολλήσεις, άνοιξε καμιά Βαβέλ. Είδα με μεγάλη χαρά οτι κι εσύ ανήκεις στη συνομοταξία των βαβελόπληκτων, οπότε εκτός κι αν έχεις κάνει την ιεροσυλία του να πετάξεις τα παλιά τεύχη, τα κόμικ του Tomine (Optic Nerve για τις μελαγχολικές ώρες) και οι ιστορίες του αμίμητου Κωστάκη Ανάν (μόνο τα ονόματα των ηρώων να δει κάποιος λιώνει στα γέλια, όχι να κάτσει να διαβάσει κι όλο το πόνημα!!!) είναι τεφαρίκι πράμα!

Και μετά, βουρ στο πισάκι για να δεις τη μαγεία των addictive simulation thingies!

ΥΓ. προς μπουκάτσα και λοιπούς ενδιαφερόμενους: ναι έχει export αλλά δε θυμάμαι σε τι μορφή, έχω κανα χρόνο να ασχοληθώ με το παιχνίδι. μάλλον όμως ο φρανκ θα μας λύσει τις απορίες όταν ανεβάσει το πρώτο του βίντεο (ε; ε; :p)

frank barrell said...

Razzmatazz καλωσήρθες!

Καλά είχα ξεκολλήσει απ' το παιχνιδάκι, τι θες τώρα και μου λες για βιντεοκλίπ Πανούση και μου βάζεις πρίζες... Προς το παρόν κρατάω χαρακτήρα πάντως.
Το Sims (κάποιο απ' όλα) το έχω παίξει λίγο κι έχει μπει κι αυτό στη μαύρη λίστα ως απολύτως εθιστικό. Για το WoW ούτε ν' ακούω δε θέλω, μου αρκούν τα παραδείγματα φίλων και γνωστών κολλημένων...

Υ.Γ. Όχι και να πετάω τεύχη της Βαβέλ, να μου κοπεί το χέρι! Ο Tomine μου αρέσει και μένα πολύ, όσο για τον Κ.Ανάν ότι και να 'πει κανείς λίγο θα'ναι, ο τύπος δε παίζεται!

Υ.Γ.2 "…και στο Villabafo ακόμα στρίβουν" Φοβερό!!! Ακόμα γελάω...

Άκης Καπράνος said...

Και εγω που δεν ηξερα τιποτα για το παιχνιδι και τωρα εχω φαει σκαλωμα Μεγα;

Ο φίλτατος Μπουκάτσας πάντως με βρίσκει σύμφωνο, αν και ταυτόχρονα, δηλώνω πως δεν πολυγουστάρω τα strategy γενικώς.

@@(άραγε μπορείς να κάνεις export τα φιλμάκια που γυρίζεις;)

Κάθαρμα Μπουκάτσα, τι σκέψη φοβερή ήταν αυτή;

frank barrell said...

Άκη χαίρομαι για την επίσκεψη αλλά λυπάμαι αν αυτή είχε ως αποτέλεσμα το σκάλωμα με το κωλοπαίχνιδο... Οι προθέσεις του post ήταν μάλλον οι αντίθετες (τρομάρα του)
Ομολογώ ότι κι εγώ ξανακύλησα εσχάτως, αν και τώρα(λέω ότι) το ελέγχω.

Για όποιον ενδιαφέρεται πάντως να πω ότι export γίνεται πολύ εύκολα για οποιαδήποτε από τις ταινίες που "φτιάχνεις" και μάλιστα σε .wmv αρχείο που παίζει σε όλα τα players. Γενικώς όρεξη και χρόνο να έχεις να ασχολείσαι...